tisdag 19 januari 2016

Seamwork Geneva



Jag har rätt mycket trikåtyg kvar efter ett stort projekt som jag snart ska skriva om. Som vanligt är det bra bilder som fattas. Men en liten bit supplex från AG Textil tillsammans med picotkantad resår fick bli test av trosmönstret Geneva, från Colette patterns tidning Seamwork. Colettes mönster är stilrena och roliga. De här trosorna tänkte jag sy en bikiniunderdel av om de passar, och det verkar de göra. Förhoppningsvis kommer jag hinna sy mig ett gäng trosor också. För alternativen att köpa snabbmatskläder, dvs HM etc, eller dyra märkesunderkläder för att undvika vidriga arbetsförhållanden känns som vanligt inte alls lockande. Jag vill göra allt själv. Och trosor var verkligen ett snabbt och roligt projekt. Det svåra är att få rätt stretchighet i de sömmarna som overlocken inte kan användas till. Jag är väldigt sugen på att skaffa en coverlock-maskin, vilket förstärks av ovan nämnda projekt. Alla vardagsplagg av trikå som jag skulle kunna sy... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar