söndag 22 november 2015

Upprepad Svends Sweater, nyförsök med kombination knitting





Jag har ju bloggen till en slags avslutning av projekt, och upprepning är ju också en avslutning. Här ovan är bilder på min Svends sweater. Den blev helt enkelt inte bra. Och jag kom på det ganska sent. Men vade till slut att repa upp, och det känns mycket bättre nu. Jag började om på tröjan ganska omgående. Problemen var 1) rätt gauge på bredden men inte längden 2) ojämn stickfasthet på övre fram- och bakstycke, eftersom de stickas på jumperstickor och itne runt på magic loop 3) för små stickor; stickningen blev för stel.

Nu har jag börjat om och det känns helt rätt. I och med att jag stickade så tätt åt tröjan upp garn, det tog slut två gånger. Nu stickar jag med stickor 4 istället för 3.5. Jag ska även prova på Combination knitting, som jag av en händelse läste om på Miasticks blogg. Jag ahr itne hört taas om det förut, men nu kom det mycket lägligt. Tror att det är precis vad som behövs. Hoppas att få garn över till en mössa som matchar tröjan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar