måndag 12 oktober 2015

Mössa från Sy barnens första garderob





I helgen fortsatte jag sy från Sy barnens första garderob. Jag tycker mycket om boken. Dess mönster har redan börjat ingå en skön förening med min hög (två ikeakassar ca) med gamla/trasiga/urvuxna kläder från oss själva och bekanta. Den högen har också resulterat i ett halvfärdigt lapptäcke, och många fler planer på kläder från nämnda bok finns. Framför allt ser jag fram emot att sy jeans och byxor till barnen från de avlagda byxorna som jag aldrig mer kommer använda.

Ett par tights, en tunn ylletröja och en trikåtröja har återuppstått som tre tunna mössor, varav en finns här ovan på bild. Här mäts inga skallar utan jag körde bara på på storlek 52, vilket blev rätt olika stora mössor beroende på tygens egenskaper. En mössa blev till A och två till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar