torsdag 28 augusti 2014

Toto och Noelle


Båda kjolarna från Jenny Hellströms Sy! Från hood till skjortklänning.

Tyget till Noelle är stretchtwill från Ohlssons tyg, och Toto är gjord av något gobelängtyg från Stoff och Stil.

Toto är snygg, rolig eftersom den är super-varierbar men samtidigt lite udda från början. Linningen och fickorna är jättebra. Motvecket mitt fram blir jag inte riktigt klok på, men jag gillar modellen ändå. Och Noelle är bara helt perfekt! Den kan jag bo i permanent.

Jag har gjort flera av båda modellerna, i manchester och twill, och fler ska det bli.

Dessutom har jag gjort mitt bästa plagg hittills, mitt magnum opus, i samma blommiga stretchtwill som Noelle: en Eloise jacket. (Länken går till Vem pysslar, som gjort en jättefin och fick mig att våga prova själv). Men den ska jag tametusan ta ordentliga bilder på, som gör den rättvisa, innan jag visar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar