torsdag 28 augusti 2014

Jasmine


Älskade höst!

Jasmine från Jenny Hellströms Sy! Från hood till skjortklänning. Kappull från Stoff och Stil, innebärande 20% ylle, 30% akryl, 50% polyester. Men vad gör det, när jag är fattig student och det är rea. Vill inte heller slösa fintyg på förstagångs-uppsydda plagg. Men jag har en förkärlek för tyger som känns 60- och 90-tal på samma gång, så jag är nöjd. (Kanske för att jag kollar om Twin Peaks? Tänker mig att både Catherine Martell och Audrey Horne skulle kunna sporta en sånhär kappa.) Och kappan blev ju fin, mönstermatchningen fungerade nästan helt. Inte för att det syns på mina helt detaljlösa foton. Har knappt ändrat något i mönstret. Gjorde en stickning nära sömmen runt nacken/under huvan, för att hålla den på plats. gjorde också en stickning precis intill framkanterna vid knappbården och huvan, eftersom jag inte vågade pressa dethär syntetmaterialet så hårt.

Hittills har jag ju bulk-uppladdat dåliga bilder på mina äldre projekt. Har följt devisen "det bästa fotot är det som över huvud taget blir av". Jag hade ju en del projekt som jag tänkt blogga om jättelänge, och nu blev högen helt enkelt för stor så jag betade av den, och desutom hann en del plagg som inte passade mig flytta hem till nya ägare utan att hinna fotas. Inte så snygg start, men jag tänker göra det bättre från och med snart... Haha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar