fredag 29 augusti 2014

Bloomsbury kids

Bloomsbury kids på stickorna. Mjukt och tjockt Artesano Aran och stickor 5, så det går snabbt! 

Jag har alltid haft dåligt samvete för att jag inte gillar att göra plagg för barn, trots att jag tycker mig ha legitima skäl:

1 det uppskattas ofta inte, inte i tillräckligt hög grad för min kräsna och bekräftelsehungrande smak åtminstone, haha
2 det växes ur/ slits sönder snabbt. barn behöver väl kläder som inte någon morsa är rädd om, så de kan leka ohämmat vad gäller det

Men nu har jag börjat sticka en barntröja av följande skäl:

1 det går åt ytterst lite garn
2 det går därför snabbt
3 jag har nog, helt ärligt, blivit mer benägen att tycka småbarnskläder är fina, i och med att jag har en egen onge nu
4 den här tröjan har jag ju tänkt sticka till mig själv i vuxenstorlek, så det blir som en överambitiös provlapp, alltså egentligen en ego-stickning haha

...och garnet jag råkade ha över passar så väldigt bra. 

Här bedöms produkten kritiskt och hårdhänt:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar