onsdag 2 juli 2014

2 st återanvända skjortor - Lily

Två stycken Jenny Hellströms Lily shirt, från Sy! Från hood till skjortklänning. http://www.jennyhellstrom.com/books De är gjorda av två stoora skjortor som blivit utslitna i ärmarna. Eller ja, här är bara en med på bilden, bredvid en liten del av en vit Lily. Den andra som är återanvänd är blårutig och kanske kommer på bild någon gång.

Jag har återanvänd krage och knappbårder. Jag sprättade loss kragen, och klippte skjortans ärm- sid- och axel-sömmar. Sedan lade jag på Lily-mönstret på de befintliga delarna så den nya skjortan fick lagom halsringning och axelsöm, kurvig sidosöm, och infodringar vid byst, midja och rygg samt över axlarna bak. Jag är mycket nöjd med dehär, särskilt eftersom de påminner mig om skjortornas tidigare liv. Och så var det kul att kunna återanvända så: slapp sy krage, knappbård och fåll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar